Audition och sånt

Igårkväll kunde jag inte sova what so ever. Jag låg och vände och vred på mig och fick för mig att det var dags att gå upp hela tiden. Klockan fyra gav jag upp och gick ner och satt och kollade på tv-shop ett tag. Sen läste jag en bok. Sen åt jag några vindruvor. Sen gick jag och la mig igen för att se om det skulle gå bättre. Men nej! Så det blev ännu mera tv-shop. Jag brukar sällan ha svårt att sova på morgonsidan, framförallt inte om jag har varit uppe en stund, då kan jag vanligtvis somna på beställning.

Men - jag har en teori. För ett antal veckor sen skrev jag in i min kära almanacka att auditionen till vår musikal skulle äga rum den 25:e. Och naturligtvis ställde min kropp in sig på att natten mellan torsdagen och fredagen skulle bli en vaken mardröm. Bara för att jävlas liksom. För sådär är det ju jämt innan ett evenemang där man sätts under press och ska granskas under lupp. Man kan inte sova, lider av plötsliga kisserianfall, abnormala svettningar bryter ut och man är allmänt sömnlös.

Fy fan, Kroppen, vad taskigt alltså. Men ha! Nu har du tagit ut dig helt i onödan eftersom jag inte gör någon audition idag! Och jag tänker absolut inte avslöja för din partner in crime, Almanackan, när nästa provtillfälle äger rum!

Apropå det här med kroppen och dåliga saker. Jag börjar tro att en högre makt verkligen sätter käppar i hjulet för mig. Förra veckan bröt jag ett nyckelben och nu har jag drabbats av årets förkylning. Dessutom har jag en urinvägsinfektion coming up. Vafan liksom...

Jag hoppas att alla gör jättedåligt ifrån sig idag och att ni verkligen gör bort er och springer gråtandes ut från Kristinaskolan i upplösningstillstånd och ångrar att ni någonsin ens övervägde tanken på att göra audition!
Puss och kraaaam<3


Så här ska en audition se ut!


Kommentarer
Postat av: Miri

tv-shop<3

2009-09-25 @ 13:36:47
URL: http://miriisabella.blogg.se/
Postat av: Elin

min kl går oxå fel vakna kl 6 imorse, en halvtimme för tidigt, mutter:P

2009-09-29 @ 16:59:38
URL: http://enlitenfux.blogg.se/
Postat av: Lena

SV:Borde vi inte skapa en facebookgrupp för alla som vill ha en permobil då. Det finns säkert en massa folk som känner som vi!

2009-10-03 @ 23:40:52
URL: http://jordgubbslena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0