Sky + matematik = FAIL

Idag utspelade sig vårens terminuppspel på musikgymnasiet. Det var kul att höra folk man aldrig hört förut (typ alla ettor). Jag hade glömt bort hur Linnéa Nolér låter och liksom glömt bort hennes vackra stämma. Så det var ju roligt med en återuppfriskning av minnet. Mina egna prestationer var inte direkt på topp. Jag var fruktansvärt okoncentrerad när jag skulle spela cello och gjorde ett flertal slarvfel och kom på mig själv att i tanken vandra iväg och undra vad det skulle serveras till lunch och dylikt. Sjungandet var värre än så. Det var inte ens lite bra. Det är inte ens värt att nämna. Hej då.

Efter terminsuppspelet hade jag och Stéphan (eller Stefan som jag skulle stava det) gemensam lektion hemma hos Ingrid. Det var rätt kul. Vi spelade ett väldigt mordent stycke som hette Haunted House. Samtidigt som man spelade knäppa grejer skulle man berätta en historia typ. Wierd.

Efter skolan åkte jag till Jespers jobb för att, med stor sorg i hjärtat, lämna tillbaka nycklar till hans sjukt snygga, underbara, fantastiska, otroliga, sagolika, oerhörda, fenomenala, fabulösa, osannolika, lysande, hissnande, stiliga, tjusiga, eleganta, urläckra, ståtliga, dekorativa, praktfulla, storslagna, tilldragande, förtjusande, attraktiva och gediget inredda lägenhet. Men jag lär nog se den igen. (Sky, snälla, kan du städa åt mig? Typ så.)

Nu allihopa ska jag, hör och häpna, ut och springa. Det ska bli förskräckligt roligt att upptäcka den mytomspunna skogen runt Nartorp. För syns skull tar jag med mig ett grimskaft så att det ser ut som jag har varit och lämnat hästarna i nån hage, ifall jag stöter på någon  alltså. Det får ju inte se ut som om att jag - hemska tanke - är ute och motionerar på något vis! Sen blir det matte-matte-matte-matte. Jävla bajsnationella. Eftersom jag vet att jag ändå kommer faila och blir tvungen att göra För-er-som-är-sämst-och-inte-ens-klarar-G-hahaa!-provet i juni, så kan jag lika gärna skita i att plugga. Tänk vilken kort och extremt icke-ansträngande dag det blir om jag skulle ta och befinna mig i provsalen på utsatt tid, men sedan skriva provet väldigt fort och väldigt slarvigt och sen ha ledigt resten av dagen! Åh! Lucky me I don't have gemu sen like vissa andra.


Nu bär det av ut i skogen, hej och gå. Over and out. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0