131 The day after yesterday

Jag kom hem rätt så tidigt (i mina mått mätt) efter gårdagens partaj. Det blev en riktigt trevlig tillställning. Det var kul att så många från klassen faktiskt kom! Dock var det några barn där som förstörde the party mood genom att stjäla alkoholhaltiga drycker från alkoholhaltigberättigat folk. Jag och Sophia agerade bartenders med fina proffsiga receptiga drinkar. (Ja, mamma, utan alkohol.) Heiborns hus är så stort och härligt. Fast det var över säkert 20 personer där, kändes det inte som en särskilt stor skara. Där var aldrig trångt (kanske när alla var i köket samtidigt...). Hela festen delades upp i små stationer. På altanen var det chill med värmen från grillarna, där satt man i skräddarställning och sjöng Kumbaya typ. Inne i köket var det krökakrökafyllevrål. Vid flygeln musicerade man med varandra och spelade saker ur Kristina från Duvemåla (de noterna stod framme). Vid sofforna i vardagsrummet fanns en myshörna med skvaller och tissel och tassel. Vid matsalsbordet åt man. Nere i tv-rummet var det soft chillande på hög nivå som gällde. På nedervåningen var det dancefloor deluxe i full gång med världens tryck och/eller hopp och lek i poolen som var aktuellt. Sen fanns det ju förstås diverse smårum allra högst upp för de som kände sig manade att stänga in sig for some dirty privacy. (Nej, mamma, jag ingick inte i den gruppen.) Trevlig kväll i trevligt sällskap. Trevligt trevligt.

Idag har jag legat och glassat i solen. Eller glassat och glassat... Jag har tvingat och plågat mig själv att ligga ute i solen x antal timmar. Jag är fortfarande a whiter shade of pale. Plötsligt kom morfar och herr Mogens hit på ett asoväntat besök. Det är visst då man ska ha Gevalia hemma. Ironiskt nog var kaffet faktiskt slut. Lite senare kom grannbarnet Julia med två vänner och jag höll ridlektion gånger tre. Nu är jag fruktansvärt utmattad trots att jag verkligen inte gjort något särskilt ansträngande idag. Imorgon kommer två tjejer hit från NFK som ska rida Chippe. Puh.

Nu ska jag gå och ta in hästarna som är på tomten och äter gräs. Sen vill jag allra helst bara gå och lägga mig, men det finns säkert 3894956 saker jag måste hinna med först.
Over and out.

Asrolig systembolags-reklam: http://www.youtube.com/watch?v=5kFSOUeK3hw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0