Blogg i tidig ålder

Nu allihopa, ska ni få ta del av det mest privata man kan tänka sig - min (fysiska) dagbok! För er hängivna bloggare kan jag ju berätta att innan termen "blogg" uppfanns, fanns något man kallar "dagbok". Dagbok kallas en volym med tomma blad där en person skriver mer eller mindre regelbundet om sitt liv. Anteckningarna sker inte nödvändigtvis varje dag. Dagboken kan innehålla fragmentariska uppgifter om vad som hänt, beskriva väder och vind, eller vara djuplodande eller bara långrandig och pladdrig. Många börjar skriva dagbok i tonåren och fortsätter upp i vuxen ålder, medan det för andra är en tillfällig fas i barndomen. (wikipedia)

Här följer iallafall en rätt lång serie med speciellt utvalda utdrag ur min dagbok. Översättning och eventuell bild- och/eller textbeskrivning följer under bilderna:

Framsida


"Kära dagbok. Idag har jag fått dig, jag blev lycklig. I skogen har jag hittat en död fågel. En gång har jag gått i skogen med min kusin, då träffade vi en orm."


"Kära dagbok, en gång har min kusin och jag gått till grusgropen. Min mamma var orolig. Vi fick sand i skorna. Imorgon ska jag gå på kalas."


"Kära dagbok, idag har min pappa fått jättestora fiskar."
Bild: en lila säl med gult huvud och rosa fena, fisk i vatten.


"Kära dagbok, en gång kletade jag på en fisk." (??!)
Bild: Glad fisk


"Kära dagbok. Idag var det ett förförligt bråk. Min mamma sa att jag skulle inte sitta vid matbordet."


"Kära dagbok. Idag har jag inte gjort någonting, jag satt och läste i dig."
 Bild: Jag som är glad och tänker på min dagbok som på bilden är låst.


"Kära dagbok, idag har jag gjort kaffe åt min pappa."
Bild: Påslagen kaffebryggare, staplade koppar och en väckarklocka med väckningsfunktionen på.


"Kära dagbok. Idag ska jag sitta på min trappa och sola på den sköna trappan."


"Kära dagbok, kan du göra kullerbyttor?"
Bild: Dagbok som gör kullerbytta


"Kära dagbok. Jag har en hemlighet."
(vad är dagböcker till för??)
Bild: Jag när jag har en hemlighet. Att det är två personer är ett olösligt mysterium.


"- Kära dagbok, kan du göra mig en tjänst?
- Jaa."


"Kära dagbok, nu är vi på väg till Thailand."
Bild: Jag som tänker på en gungställning och mig själv (?). Flygplanet till Thailand.

Ni som hade ork att kolla igenom allt är jag djupt imponerad av! För övrigt var jag nyss fyllda fem när jag skrev detta. Kan ju inte direkt påstå att jag skriver mer intressant nuförtiden.
Kära dagbok, hejdå!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ser inga bilder! :(

2009-02-18 @ 23:08:01
URL: http://solsken.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Buhuu! Inte jag heller.. detta ska åtgärdas snarast möjligt!

2009-02-19 @ 18:05:23
Postat av: malis

åhh, vad söööt!!!! hahaha, kära dagbok, kan du göra kullerbyttor? det var min favorit.. hoppas att du förtfarande skriver lite givande... ;)

2009-02-20 @ 11:43:12
URL: http://maliniettnotskal.blogg.se/
Postat av: Toyboy

Hahaha skyll på att du va 5 då? jag vet att den här dagboken inte är mer än max ett år gammal! :P försök inte smita ^^

2009-02-21 @ 01:36:25
Postat av: Antån.

Wow, det var lite coolt. Och fullständigt obegripligt på sina håll... :p

2009-02-21 @ 09:20:41
URL: http://marmot.blogg.se/
Postat av: Lena

Hahaha Jag älskar den sista: Kan du göra mig en tjänst, haha eller det där med jag har en hemlighet. Det är så roligt för jag kan inte höra dig säga det. När jag läste det där så hörde jag en asliten flicka som läspar lite XD

2009-02-22 @ 19:59:38
URL: http://jordgubbslena.blogg.se/
Postat av: Maia

Den där kusinen, om alla undrar.. Det är faktiskt jag. Och det här mina vänner är: Nostalgi! Jag minns t.o.m. hur den här dagboken luktar!

2009-03-24 @ 22:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0