untz untz

Godkväll. Idag är den den 22:a februari år 2009. Tänk att jag aldrig, aldrig någonsin kommer uppleva den dagen igen. Visst kommer det liknande dagar, men aldrig, aldrig den 22:a februari år 2009. Idag har Pia och Milo namnsdag.
Dagen i fråga har i mitt fall varit rätt så händelselös, men jag tänkte ändå summera den för er. Jag läste någon undersökning någon gång om att man lättare tar in information via punktlistor. Det kanske beror på vad det hela handlar om, men jag tycker själv det kan vara skönt att ögna igenom sådana istället för långrandiga texter. Så, här följer min dag i punktlisteform (javisst finns det ett sådant ord, hurså?). 

Jag har:

 ¤  svurit, sparkat och skrikit åt äckelpäckelbajskorv-vädret vilket faller i form av Snö. Lägg märke till den stora begynnelsebokstaven.

¤  skottat och plogat och allt vad det heter när man avlägsnar Snö från mark. Hela paddocken. Vilket Martin för övrigt vet vad det är för något.

¤  svurit, sparkat och skrikit åt alla mina läxor som jag borde gjort under lovet, men som jag sedvanligt skjutit upp tills sista dagen av nio dagars ledighet.

¤  varit allmänt arg på min häst för att hon är skadad. Hur jävla klumpig får man vara så man springer på en sten?! (Inga kommentarer angående min personliga smidighet är nödvändiga.)

men jag har även:
¤  klämt en blåsa i min mun fast man inte ska det. Och det kom ut nåt jättecoolt! Trodde det skulle vara vattningt och allmänt tråkigt, men det var en klar vätska som var alldeles kletig! Typ som hårgelé. Då blev jag lite upprymd och glad en stund.                  ...Vaddå äckligt?
¤  köpt en stor Marabou Mjölkchoklad. Det var nåt fel på den, hela kakan var astjock! Fick liksom inte riktigt plats i plastemballaget. Fick riktigt kämpa med att överhuvudtaget få upp den. Den var tillochmed svår att bryta. Äkta lycka.
¤  somnat i solariet och vaknade långt efter att det släckts och blivit kallt. Detta kanske låter som en tråkig upplevelse, men jag fann det i stunden riktigt roande. Och det var skönt att sova också.

och slutligen har jag:
¤  städat vidare i mitt rum a.k.a. Tredje världskriget.
¤  bytt lakan i sängen. Alltid skönt att gå och lägga sig i nytvättade, lite frasiga lakan.
¤  packat alla danskläder ikväll. Detta brukar vanligtvis ske fem sekunder innan jag ska åka. Alltså ungefär då jag kommer på att jag överhuvudtaget har en kvällsaktivitet.
¤  faktsiskt funderat ut hur jag ska lägga upp min vecka för att hinna med alla inlämningsuppgifter, prov och annat nonsens i samma genre. (Det räknas inte som att plugga, Sophia!)

Som ni kanske uppfattade listades dagens aktiviteter upp i tråkigt, roligt och nyttigt.
Nu ska jag gå och lägga mig och sova gott!


Sophia, Linnéa och undertecknad som dedicated fire fighters.


- Over and out -
°•.ςκγTM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0