Höst

Jag har tagit ett lååångt lov från allt som har med virtuell kontakt att göra. Ja, okej, det kanske beror lite på att man tappar tålamodet när man har med min dator att göra... Men nu är jag tillbaka i banorna. Jag måste be om att få klaga på vädret. Jag läser diverse människors hyllningar till höstens alla vackra färger och hur mysigt det mörka och ruggiga vädret är. Jag tycker inte att det företer sig så. Och det här med "vintertid"? Är det inte självklart att man vill att det ska vara ljusare längre på dagen? Tänk på alla småbarnsföräldrar som inte vill att ungarna ska behöva sitta inne och titta på film klockan fyra bara för att det är för mörkt att vara ute då. Eller alla hundägare som får treva sig fram i Vrinneviskogens mörker och på skumma bakgator i Eneby? (Är Enenby skumt förresten? Tog nåt som lät så..) Eller sådana där som gillar att gå på promenad. ELLER alla stackars hästägare som inte har en chans att hinna göra något med pållarna efter mörkrets inbrott. Sommartid året om säger jag bara! GMT+2 eller vad blir det? Hursomhelst, vädret är något för kallt för min smak. Höstdagar kan vara väldigt vackra, när solen skiner genom löven som kastar ett slags skimmer där man går. Men det här råkalla och bittra är bland det tråkigaste jag vet.

Igår hade ES1c familjekonsert. Det var riktigt bra! Jag förvånades av den höga kvalitén på alla enskilda nummer. Dock var väl helheten något diffus och det tog en stund innan man kände att konserten verkligen började. Men nu är jag petig, det var verkligen bra!

I sommar har jag jobbat massor. Oj, det känns som en hel evighet sen nu när jag tänker på det. Min lön försvann på en vecka typ.. Nej då, jag fick inte dåligt betalt.

Det finns så många människor jag tycker om. Jag har aldrig varit den där åh-jag-älskar-min-klass-mest-i-världen-puss-på-er-typen, men just nu måste jag få flyta ut ur mina ordinarie ramar och kommentera att min klass är helt underbar. Det var inte förän Matilda började i klassen och vi pratade lite om den, som jag egentligen fick upp ögonen för att vi är ju faktiskt rätt så uppdelade i små gäng. Det klingar rätt så surt i vanliga fall, men i vårt fall tycker jag inte att det gör något! Ja, klassen tycker jag om mycket just nu.

Nej, nu ska jag göra något annat. Typ äta kaka.
Over and Out.

Kommentarer
Postat av: Lena

Att vara uppdelad i gäng gör ingenting huvudsaken är ju att klassen är en helhet och det är den. Så jaa.. jag måste också säga att jag bara tycker om vår klass. Sjukt konstigt att alla börjar känna såhär nu. Det kanske är det som behövs, besvarad kärlek typ...

2008-11-14 @ 23:27:07
URL: http://jordgubbslena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0