Utfyllnadsmaterial

Då min nyskapade blogg känns lite tom fyller jag ut med lite gamla saker jag skrivit i min dag :D

image12
Random person ville min mamma poängtera att detta är (:

Författad sön 22 juli, 2oo7

Förra veckan togs min Ullared-oskuld. Det var underbart! Jag hade föreställt mig ett oversized ÖB; lika tomt på varor och med endast okända öststatsmärken på konservburkar och sådant... Men, ack så fel jag hade! Det var en riktigt trevlig upplevelse!

Det var relativt lätt att skilja den normala shopping-fantasten från den så speciella Gekås-veteranen. Den där sorten som bor på campingen och har med sig fika i bilen och som anländer till entrén fem timmar innan affärerna öppnar. Själva kom vi runt tolv efter en inte alltför bekväm bilresa. Sedan letade vi parkeringsplats i en halvtimme ungefär. Parkeringen var större än Nartorp typ. Till sist gjorde vi en egen parkeringsruta, väldigt nära entrén dessutom. När vi klev ut ur bilen och granskade vårt verk med välbehag, fick vi många irriterade och ogillande blickar från hederliga kunder som valde att gå tre kilometer från sin bil med skrikande ungar klängandes runt benen och blodsockerfallet värre än någonsin och de femton ostyrbara kundvagnarna rännandes överallt. Vi kände inget dåligt samvete.

När vi väl hade kommit in var det väldigt, väldigt mycket folk därinne. Man kan tro att de ovannämda veteranerna har något slags förflutet som quarterbackar (det var den enda amrikansk-fotbolls-termen jag kunde..). De betedde sig så iallafall. De tog ett stadigt grepp om sin kund/pansar-vagn, läste på sin inköpslista, lokaliserade var deras vara befann sig, och tryckte målmedvetet på. Tänk lite ubåt i krigsfilmer. I början mesade jag och mamma och bad om ursäkt om vi nuddade någon (vilket var oundvikligt) och flyttade oss ur vägen om någon speciellt våldsam kund kom farande med blicken fäst vid horisonten. En footballsspelare som är på väg att göra en touchdown. Vi gick runt lite planlöst och såg oss om lite lojt. Till en början. Efter en kvart eller så upptäckte vi att det enda sättet att ta sig fram här, var med en väl utarbetad taktik och ett målmedvetet sinne.

Vår räkning slutade
till slut på 4 357:-. Riktigt bra med tanke på att det låg flera hästtäcken i kundvagnen som i vanliga ridsportsbutiker kostar minst tre gånger så mycket. Hemvägen tog lång tid och var tråkig. Men det var det nog värt. Dock skulle det vara nödvändigt att övernatta där, då det krävs iallafall två dagar att hitta allt man vill ha. Det enda som kan hindra en är väl en sviktande ekonomi, som i mitt fall. (:

Nu tycker jag nog
personligen att jag snart kan betrakta mig som en hängiven Ullared-veteran? Jag måste jobba på min våldsamhet lite till bara.


Kommentarer
Postat av: cecilia

Låter som att du hade kul den 22 juli 2007
:)

2008-05-04 @ 20:31:31
URL: http://ceciliaLA.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0