Sky hon är så snygg och het, nästan som en get.

Torsdag: Sky kommer till skolan klockan tolv. Lagom att se några prima föredrag :) ojoj, börjar dra ihop sig! Vad ska jag skriva om?? Jag har funderat på att tala om kroppsspråk. Det kan bli intressant. Sedan hade vi engelska, och det bidrog till att min dag blev så bra(!). Ni förstår, Lasse från universitetet erbjöd mig att söka upp honom ifall jag planerade att fortsätta mina engelskastudier i framtiden. "It would be a blast having you as a student!" Jag har altså nu en ny stor kärlek i mitt liv.
Fredag: Underbart väder!! Verkligen extremt härligt. Vi låg och glassade utanför Kristina (i mitt fall) fram tills typ tolv. Nice! Gemupianot var otroligt underhållande, som alltid (...) Vi fick sluta tidigare från svenskan och vi repade lite kvartett inför den annalkande konserten. Var och fikade med Linnea och Sophia. Och Rikard var där med tror jag, men han gick när jag kom. Hm. Senare på kvällen hade vi då som sagt konsert. Det var en mindre kammarkonsert för Suzukieleverna, men vi i kvartetten hoppade in som lite programutfyllnad. Jag störde mig lite på att det inte rikigt framgick, att vi var ombedda att spela och allt det där. Jag glömde allt vem universitets-Lasse är, för en gammal kärlek till mig dök upp: Torstein, cellist i SON och vår coach under den senaste sportlovsorkestern. Dock måste jag ju inse att han är några decennier äldre än jag, så jag satsar på hans underbarn till son istället! När han kom upp på scen och körde sina två satser satt jag bara och.. gapade! Herreguuud, hur kan man vara så begåvad? Efter konserten var jag bara tvungen att tala om för honom hur duktig han var och jag hade ju tänkt mig att han med en lite gullig röst skulle svara "tack" lite blygt. Men han kom med värsta "Tack så mycket." (läses med myndig, lite mörk röst) "Jag uppskattade er kvartett mycket. Ni har en fin klang tillsammans blablabla.." Och det tyckte jag var lite kul. Att han hade värsta bra kommentarerna :P Åh, jag kanske ska nämna att han är sju år gammal. Ett rätt så relevant fakta i sammanhanget.
Heeeeeelg!: Solat. Det räcker som sammanfattning tycker jag.

Måndag (idag): Terminsuppspel! Gick väl inte så bra som det hade kunnat.. Var sjukt nervös (ingen aning om varför) och väldigt ouppvärmd. Men vafan. Jag har nu ett nytt projekt: jag ska spela Allegro Appassionata har jag tänkt. Nästa familjekonsert, det saknas lite cellomusik tycker jag! Annars har dagen varit rätt slapp måste jag säga. Folk jag lyssnade på var duktiga :) Dagens favorit blev ändå Martins Isn't She Lovely! Underbart!

Var på stan en sväng och jag drabbades av någon slags shopping-mani! Måste tillägga att detta är ett väldigt ovanligt tillstånd för mig att hamna i. Jag är bara inte den typen. Men idag var det extremt! Varenda affär vi gick in på hittade jag nåt fint som jag bara var tvungen att köpa! Jag har hittat en jättebra klänning att ha på balen också! Hursomhelst så behärkade jag mig något (endast tack vare min förr nämnda sviktande ekonomi och Martin och Sophias tveksamma miner) från att sätta mig själv i en total konkurs. Jag köpte iallafall en Magnolia-jacka. I vanliga fall hade jag inte köpt den, men den hade kostat 995:- och låg nu på 199:-!! Vad gör man då?? Man bara måste ju köpa den! En fin klänning från Cubus :) och en t-shirt. Runt 600 spänn blev det. Det är väl inte så farligt? Eller? Neeeeeeee. Såg ett par underbara skor på Wedins också. Nej, två par tillochmed. Och superheta byxor på Vero Moda! Dom var lite "Sky". Det bådar inte gott :P Och en asfin jacka nånstans, minns inte var. Och en underbar klänning på Vila! Och så hittade jag ett väldigt fint linne på MQ också. Asså, fan, sånt här vill jag stänga ute från min blogg. Vad ska ni tro om mig egentligen?! Fan, ville gå till New Yorker och GreenCha också, men jag fick inte (för mig själv). Längtar tills mitt jobb börjar, so das ich kann geld verdienen, vilket leder till att jag kan ägna mig åt liknande raider i vår vackra stad!
Apropå det, hur mycket är skäligt att tjäna när man jobbar i livsmedelsaffär? Jag har i uppdrag med att komma med löneförslag, men jag har ingen aning om vad man bör tjäna. Jag ska jobba 9-7, rätt många timmar. Och jag får inget ob-tillägg. Vilket är himla dåligt.. :-/ Hur mycket ska jag ta betalt?


Kommentarer
Postat av: Martin Strömstedt

Kul att läsa om våra bravader under dagens shoppingtur ! :) DU är helt otrolig ibland ^^

Tack för att jag fick bli dagens favorit, blev nöjd själv med framträdandet! :)

SÅG DU ATT JAG SKREV BLEV?! :O
Mjaou

2008-05-14 @ 21:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0