Dear, Dear Diary

Kulturhistorian var mest komisk. Jag fyllde ut papprena genom att omvandla samma formulering hela tiden. Hoppas att han tappar bort sig i mitt invecklade språk istället för att upptäcka att det inte finns ett enda fakta med i texten! När det kom att beskriva musiken var det ju bara "Jag tycker att.." "När jag spelade Wagner för första gången så blabla.." "Musikens otroliga vidd.." Alltså, inte ett enda fakta, utan bara självupplevda tankegångar. Påspädda med lite fina ord. Kanske en och annan osanning.
Efter skolan blev det att ligga på gräset i solen och värmen, slappt eller vad? Sen försvann Sophia och så småningom Olle så jag blev ensam kvar :(  Sedan, hör och häpna Kristinaätten, övade jag igenom kvartettlåtarna! En liten stund iallafall.
När jag skulle hem träffade jag Simon och vi gick och fikade en stund. Skitmysigt med uteserveringarna nu när även kvällssolen värmer. Han skulle inte till Söderköping sen så jag fick åka buss ändå. Taskigt. (: Jag har numera förfogande till hans lägenhet i Norrköping! Egen nyckel och allt. Känns väldigt.. Proffsigt på nåt sätt. Skönt när det blir sena kvällar och sånt. Lätt ha fest där i smyg!
Nu ska jag officiellt sett sova, men förmodligen blir det en natt fylld av den mest underhållande formen av kommunikation: sms. Mysigt må jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0